Slevová mánie v českých obchodech
Můžete si všimnout, že poslední dobou se českými luhy a háji rozmáhá jedna velká vášeň – honba za co největší slevou. Lidé milují slevy, zbožňují dobrou koupi a jsou ochotni pro to udělat cokoliv – kartičky, slevové kupóny, letáky, dotazníky za slevy apod., s tím vším jsou schopni vydržet, aby si poté mohli koupit 2+1 nebo něco podobného. Byť se jedná jen o malé snížení ceny, lidé po tom skočí. Můžeme si nalhávat, ale i my, kteří si tady píšeme články, máme rádi, když nakoupíme zboží za dobrou cenu. Koneckonců, kdo by rád utrácel zbytečně peníze, když může ušetřit. Společnosti jsou tak ale neustále nuceny více a více přidávat na různých akcích a slevách a má to jeden negativní efekt.
Kvalita jde dolů s cenou
Nemůžete mít naprosto luxusní zboží, které bude za pár korun. To prostě nejde. Výrobní náklady jsou stále náklady, nejdou tak nějak zamést pod koberec. Platy zaměstnanců ve výrobě se také nezaplatí samy. A to všechno určuje cenu. Vždycky můžete výrobu přesunout do třetí země a vykořisťovat tamní obyvatelstvo, ale co si budeme, to se zrovna dneska nenosí a jakmile se zjistí, že nějaká společnost sice má pěkné ceny výrobků, ale za cenu toho, že afričtí farmáři nemají co jíst, má utrum. A velkou brzdou snižování cen je také ekologie a jsou to také ochránci zvířat. Vajíčka za dvě koruny? Dnes? Tak se podíváme, kde ty vaše super slepice chováte.
Můžeme se ostatně také podívat, jak se taková velmi nízká cena tvoří .
Lidé by ale nejraději měli stejnou kvalitu za každý rok nižší cenu. Nutné ale musí jít ruku v ruce pokles kvality. Jakmile totiž chcete prodávat pivo pod deset korun, musíte holt někde ušetřit, abyste na tom stále vydělali. A buď zrušíte odbory a pěkně zkrouhnete dělníkům plat anebo začnete nakupovat levnější suroviny nebo přidáte něco, co sice není stoprocentně přírodní, ale vypadá to stejně, tak co. Hlavně, že to lidi koupí. A že Čechům je docela jedno, jak moc velký hnus to je, hlavně, když je to za pár korun.